A bejegyzés a http://proaktiv.blog.hu/2008/04/13/reklam_torveny_ujratoltve kommentjei kapcsán született!
Lehet szakmai ártalom, azt mindenesetre remélem, hogy nem a szűklátókörűségem esetleg a szakmai bigottság miatt, megyek bele egy parttalannak tűnő vitába. Nehezen viselem, ha elbeszélünk egymás mellett. Ennél jobban már csak az zavar, ha egyfajta önérzeti probléma okoz meghasonulást. Azt viszont legkevésbé vagyok képes tolerálni, ha valaki saját rosszul értelmezett meggyőződéséhez még ideológiát is gyárt.
Amennyiben egyedi eset lenne valószínűleg szótlanul hagynám, de már tömegjelenség kezd lenni. Üldözési mániává csap át, nem mondom, hogy a marketing a reklámok, nem fokozzák a környezetterhelést. Nem mondom, nem okoznak, lelki válságot…
Sőt gyakorló szülőként azt mondom, nem biztos, hogy mindig helyesen reagálok, nem biztos, hogy azt tudom mondani, hogy ezt nem veszem meg, nem kapod meg…
„marketing-eszköz felesleges. A piacon áruját kínáló kofaasszony”
NEM!
Nem az a marketing amit mond, az maximum reklám!
A wikipedia.hu-t hívom segítségül
A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíciónk. Szűkebb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.
Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.
Kiterjesztett értelemben a marketing minden értékkel rendelkező jószág cseréje. Az üzleti vállalati szférán túl kiterjed az olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás, a politika stb.
A marketing a társadalomtudományok sajátos kombinációja, mivel egyszerre fedi le a közgazdaságtan, pszichológia, a szociológia, az antropológia, a vezetéstudomány és az alkalmazott matematika különböző területeitA marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíciónk.