Proaktív

"Igazságot hirdetni, vagy hasznos dolgokat javasolni az embereknek, biztos módja annak, hogy üldözzenek minket." Voltaire ... Avagy: Proaktív: előrelátóan cselekvő; felelősségteljes, önmagáért felelősséget vállaló; automatikusan végbemenő; kérés nélkül lezajló

Friss topikok

Linkblog

HTML

Reklám Törvény újratöltve?

2008.04.13. 20:01 | vallalkozasiotletek.com | 6 komment

Jó ideig voltak hangosak az online reklámtörvény legutóbbi módosítása miatt, a korlátok közé szorított érdekeltek. Már szinte lecsengeni látszott „online SPAM trv.”, most újra fellángolhat az „offline SPAM trv.” ürügyén?

Aktuális hír miszerint, a GKM legújabb terve alapján csak és kizárólag azok és csak azok kaphatnak „postaláda DM-et, reklámot, akik kérték”. Mint minden törvény annyit ér amennyit betartanak belőle. A korábbi törvény előtt azért álltam értetlenül, mert a postait, a Bluetooth, illetve a telefon marketing akciókat miért nem érinti a korlátozás.
Most viszont adódik a kérdés: miért pont most, és egyáltalán mi motiválja a készülő törvényt. Érdekes módon a politikai jellegű megkereséseket nem érinti a várható változás.
Ha a párttámogatási trv. Az amerikás gyakorlatot vennék át akkor abban a pillanatban érthetővé, válik mindannyiunk számára. Mert ha jól tudom, odaát úgy működik, hogy vagy állami támogatással indul, vagy pedig privát támogatókkal. Ez utóbbi esetben viszont meg kell jelölni a támogatót. Így már érthetővé válik a törvényalkotó rejtett szándéka.
Áttételesen reklámozhatod a céged, de vállald fel a politikai nézeted!

Vagy hogy is van ez?!

Címkék: marketing spam blog onlinemarketing politika reklám közélet gondolatébresztő e társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://proaktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr3424064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shrekilla 2008.04.14. 17:28:29

Nagyon helyes! Tűnjenek csak el a reklámlevelek. Aztán mehetnek utánuk az óriásplakátok is. Azokat sem kérem. És azokat nem tudom kikapcsolni, mint pl. a TV-t. És nem érdekel, hogy azok nem DM-ek, hogy azok nem névreszólóan jönnek.
A tiltással nem fognak semmit elérni. Meg kellene adóztatni minden szórólapot, kereskedelmi célú plakátot.
Persze ez megint a kisvállalkozásokkal lenne kiszúrás, de az, ami most megy, az meg mindenkivel kiszúrás.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.04.15. 04:51:41

Shrekilla,

Bár nem értek veled egyet, de megértelek, viszont...

A szakma előtt újabb kihivás fog állni, vagy sokkal kifinomultabb módszerekkel fogunk dolgozni, vagy sokkal drasztikusabbakkal. Mindegyikre van scenárió úgy gondolom.
Illetve lehet sokkal többen fogják a harmadik utat választani, ez pedig az ajánlásokban rejlő lehetőség, a kapcsolati tőke maximálisabb kihasználása, szerintem ennek sem kisebbek a veszélyei a ma hazánkban.
Mert közterületek, falakat, könnyebb rendbehozni, mint a beszervezett, átvágott becsapott lelkeket. Szerintem sejted miről beszélek, gondolj az MLM-ekbe és a piramisjátékokba ( a kettő nem összetévesztendő) beszervezett és póruljárt tömegekre.
A social azaz közösségi marketing terjedését, meg fogja gyorsitani, ez nem biztos, hogy baj.

Bár tisztában vagyok vele, hogy sokkal árnyaltabb a kép, viszont ha nem veszünk erről a megközelitésről tudomást attól még létezik!

Mond Te melyiket választanád? - Én inkább az "utcaseprőbrigádot"!

Provokátor

Shrekilla 2008.04.15. 08:47:52

Azt hiszem, teljesen más a kiindulási alapunk.
Én azt gondolom, hogy amire igazán szükségünk van, annak nincs szüksége marketingre. Ha innen nézed, akkor teljesen lényegtelen, hogy brutális DM levelekről, vagy ízléstelen óriásplakátokról van-e szó.
Tudom, hogy ez zsigerből ellenállást vált ki mindenkiből. Belőlem is. De vagy elfogadjuk, hogy önkéntesen lemondunk nagyon sok dologról, vagy jól megszívjuk.

vallalkozasiotletek.com · http://vallalkozasiotletek.com/ 2008.04.16. 02:34:45

Shrekilla,

"Én azt gondolom, hogy amire igazán szükségünk van, annak nincs szüksége marketingre."

A marketing és a reklám nem ugyanaz, a reklám amit audiovizálisan érzékelsz, értékelsz vagy pozitiv vagy negativ értelemben. Az értelmedre, az érzelmeidre hat tudati szinten és a tudatallattid fog igazán vagy elvetni vagy érvényesiteni.

A marketing pedig mindaz amit a látogatód, olvasod vásárlóvá illetve újravásárlóvá konvertálásáért teszel.
"De vagy elfogadjuk, hogy önkéntesen lemondunk nagyon sok dologról,"

Lesarkitva: elég a kenyér, hús, és egy lepel (csador)?

Nem egyszerusithetük le ennyire, nem intézhetjük el ennyivel!

Provokátor

Shrekilla 2008.04.16. 08:00:47

Tudom, hogy a reklám nem egyenlő a marketinggel. De én tudatosan beszéltem marketingről. Bár az igaz, hogy nem minden marketing-eszköz felesleges. A piacon áruját kínáló kofaasszony vevőcsalogató szövege valószínűleg nem járul hozzá túlságosan a túlfogyasztásunkhoz.
Nézd meg ezt:
lmv.hu/node/2487

Tényleg nem csak kennyérre, húsra és csadorra van szükségünk. De nézz egyszer végig magadon, a lakásodon, a vacsorádon... Mi az, ami nélkül nem tudnál élni?
Persze mondhatod azt is, hogy vizet prédikálok és bort iszom. Így van. Rám is hatnak a reklámok, a manipulatív marketing, én is csak akkor érzem jól magam, ha fogyasztok, ha megveszek minden sz.rt. Ezért érzem magam rosszul a bőrömben.
Ne érts félre, nem azt mondom, hogy vissza kell menni a kőkorszakba. Egyszerűen csak tudatosan kellene vásárolnunk, csak azt megvennünk, amire tényleg szükségünk van.
süti beállítások módosítása