Proaktív

"Igazságot hirdetni, vagy hasznos dolgokat javasolni az embereknek, biztos módja annak, hogy üldözzenek minket." Voltaire ... Avagy: Proaktív: előrelátóan cselekvő; felelősségteljes, önmagáért felelősséget vállaló; automatikusan végbemenő; kérés nélkül lezajló

Friss topikok

Linkblog

HTML

Iwiw, FaceBook….. és társai...

2008.03.30. 21:07 | vallalkozasiotletek.com | 5 komment

Nem tudom nem iedcitálni a http://webisztan.blog.hu
 írt kommentem!:

"

Úgy érzem hibás a megközelítése a legtöbb kommentezőnek. Az iwiw és a face meg a többi is pont annyit ér amennyit ki tudsz használni. Miért kell ezért leírni azokat, akiknek a net=iwiw?

Te is „T” betűvel kezdtél autótvezetni tanulni, és nem fikázod a aki most „T”-betűs. Miért gondolod, hogy az átlag iwiw-esnek van több igénye? Ezzel nem azt mondom, hogy nincs!

 

Erről kicsit az a buta hasonlat jut eszembe, amikor egy valaki azt mondja a partneréről, hogy csak „arra” jó, ez valahol a minősíti azt is, aki jellemez!

Azt nem értem miért gond a sebessége, aki csak képet akar nézegetni ráér, aki barátot megtalálni ha fontosnak érzi szakít rá időt…

A fejlesztéseket, amik igazán web2essé tennék, azokat hiányolom. Látogatottság az isten, meg az eladható reklámfelület értéke, és ezért az, amit tán már egy év múlva adhat a felhasználóknak, de a tulajdonosnak is, feláldozzák a napi problémák oltárán!

Nagyon sokan nem is sejtik, miről szól, sőt miről szólhat a web2, tán még mi sem. Ennek ellenére, ha azt mondom, hogy ezt a virtuális sztrádát nem lehet végérvényesen a hálón kiaknázni, belterjessé válik, ha nem támogatjuk meg működő, offline alkalmazásokkal.

Pl.: amit már néhány cég saját hálózatán alkalmaz, távmunkában akár önkéntes/önjelölt kutatókkal végeztet el olyan időigényes kutatásokat, amikre a cégnek nincs saját és főleg humán kapacitása.

Hihetetlen erő lakik a kapcsolatokban, ez tőke, ezt tudjuk itt az idő, az ajánlásokban, az információban…

Értitek, miről beszélek?

 

Tegyük, fel van egy kis céged, és akár néhány óra alatt megvalósíthatsz egy induló piackutatást, persze nem egyenértékű egy félmillát taksáló közvélemény-kutató intézetével, de ha arra nincs erőforrásod…

 

Provokátor

 

"

Címkék: marketing blog iwiw web2 közösség internet közélet facebook gondolatébresztő elvont izlések e társadalom

A bejegyzés trackback címe:

https://proaktiv.blog.hu/api/trackback/id/tr39403708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karma · http://karma.blog.hu 2008.04.02. 21:21:17

1. Örülök, hogy te is elkezdtél írni, figyelem :)

2. Nem értem az alábbi mondatodat: "ezt a virtuális sztrádát nem lehet végérvényesen a hálón kiaknázni, belterjessé válik, ha nem támogatjuk meg működő, offline alkalmazásokkal."

Mert ami példát hozol utána annak csak mérsékelten van köze ahhoz amit próbálunk "webkettőként" definiálni. Amit a következő bekezdésben írsz csupán maga a globális gazdaság, a "mindegy hol vagy" érzése. Bármikor bárhová bármi kiszervezhető (Friedman: És mégis lapos a Föld - elképesztően élvezetes könyv a témáról). DE! A webkettő ennél több, még ha nem is tudjuk megfogalmazni rendesen. Nekem a "tömegek bölcsességét", a párbeszédbe való bekapcsolódás rendkívül alacsonnyá váló költségét jelenti, az elmozdulást a tartalomfogyasztótól a tartalom előállító felé.

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.04.02. 21:58:06

Szabolcs,

"ezt a virtuális sztrádát nem lehet végérvényesen a hálón kiaknázni, belterjessé válik, ha nem támogatjuk meg működő, offline alkalmazásokkal."

Nemdebár üzletiszempontból szemléljük a dolgot?! ;)

Ebben az esetben különösen, de nem vagyok bent biztos, hogy egyébként nem állja meg a helyét a véleményem. Ezek a web2es alkalamzások, alapvetően csirák, csirái egy-egy újabb lehetőségnek. viszont ezek virtuális kapcsolatok, még akkor is ha vannak offline vonatkozásai lásd iwiw.
Viszont ha online kalitka marad, akkor azok az élő szerveződések kapcsolatrendszerek melyek kialakulnak, nem fogják maximális kielégiteni az egyre növekvő vásárló igényeket. Mint Te is a minap irtad, fejlődik a piac, egyre igényesebbek lesznek a legprofibb blogok, site-ok látogatói is.
Kitanulják az új dolgokat, és azok már nem lesznek elég ütősek, sőt ki is kopnak A módszerek változnak igyekszenek követni, sőt ha lehet előzni egymást és a vásárlói igényeket.
Tehát aki az üzletében mielőbb fokozza az offline és az online struktúrák kiépitését, proaktiv szereplőként előz a piacon, poziciót szerez és előnyhöz jut.
Mert ha nem igy cselekszel, pont a web2ben rejlő egyik legnagyobb potenciált nem fogod tudni elég meggyőzően és elég hatékonyan kiaknázni, a kapcsolatokban, az ajánlásokban, a releváns információban rejlő valós piaci előnyt.

Mire gondolok az offline nyitással kapcsolatban?
Ez szinte bármi lehet ami emberibb, a klasszikus, de újgenerációs DirektMail (DM), egy tréning, csapatépités, barátikör, funclub... ahol az egyszerü felhasználok összejöhetnek életnagyságban!

"Nekem a "tömegek bölcsességét", a párbeszédbe való bekapcsolódás rendkívül alacsonnyá váló költségét jelenti, az elmozdulást a tartalomfogyasztótól a tartalom előállító felé."

Ez nagyon korrekt megfogalmazás!

Annyival kiegésziteném: tartalomfogyasztó kezd "egyenlővé" tartalom előállítóval., sőt akár médafelületet is megvalósitva ez által. Jelenleg a hazai piacon ac ABBCenter.com egyik ilyen, tudásmegosztó portál.

Provokátor

Karma · http://karma.blog.hu 2008.04.02. 22:44:13

Most már jobban értem, hogy mire is gondolsz, de ez a legnehezebb ügy. Az online - offline konverzióra én alig-alig láttam jó megoldást. Volt olyan multi, amelyik az iwiwen szervezett egy rendezvényt (saját klubjuk is volt), amire elköltöttek pár tízmillió forintot és TIZENHÁROM ember jelent meg a helyszínen.

Szerintem az online - offline konverzió egészen egyszerűen nem működik. Ebben csak akkor lehetsz sikeres, ha offline - online integrációt csinálsz, ha érted mire gondolok. LÉTEZŐ offline közösségek potenciálját online kihasználni - szuper ötlet, működhet, működik. Virtuális közösségeket átkonvertálni valódivá, háááát good luck :)

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.04.03. 00:36:46

Szabolcs,

Az általad említett multis iwiw történet a számomra kimaradt szívesen hallanék részleteket, akár egy kommentként, de ha megér egy posztot én is helyt adok, ha gondolod…

Annak ellenére, hogy sejtésem sincs melyik multi, milyen terület, látatlanban azt mondom ROSSZ VÁLASZ! ahhoz képest, amire én gondolok.
Nem kell milliókat elkölteni, sőt…
Egyszerűen meg kell érteni, miért mondjuk azt, hogy az interneten minden ingyen van!
Nagyon sokan azt hiszik úrihuncutság a net, egy újabb lehúzás!
Mert nem látnak a dolgok mögé, nem értik a lényeget!
A multik pedig épp úgy, mint a kormány, meg a pártok is alapvetően csak tömegmédiákban képesek gondolkodni, a rétegközönség, a mikromédiák még az úttörők számara is felfedezésre váró terület.

Hogy az online-offline konverzió nem működik?

Lásd a gyaloglo.hu szobáit, némelyik már a 2000-es évek elején is képes volt embereket összehozni, illetve mint már említettem az abbcenter.com is összehozza a szerkesztőit. Azt hogy egy-egy ilyen, konverzió mennyire hatékony, mennyire hatásos alapvetően az határozza meg hogy mi az ami összehozza ami összetartja ezeket a csoportokat, illetve a motiváció.

Nem kizárólag az online közösségek offline közösségekké való leképzéséről beszélek, hanem pl. mint már mondtam „postán érkező DM” újra felfedezése, alkalmazásának újragondolása megújítása.
A törzsvásárlói közösségek már kibontakozóban, az ajánlói közösségek még találtak magukra. Itt arra gondolok, hogy pl. az Avon mint tanácsadónői rendszer, de az egész egy MLM, ezzel nincs is gond, szerintem hatékonyabb lenne az előbbi felé tenni a hangsúlyt.
Másik törzsvásárlói kör pl.: a Family Business, ők sem igazán pozícionáltak, törzsvásárlói rendszerként hirdetik magukat, de kőkemény MLM-rendszer…

Egyetlen igazi, igaz csak online bázison működő Tv rendszert tudok mondani ez a Fleur de Sante, remekül pozícionál, remekül hirdet, remek áruk, egyetlen hibája (volt), az online rendszere nem úgy működött, mint elvárt lett volna.

A napokban több helyütt olvasom, és többen megkerestek a ScienNet-tel kapcsolatban, egyik napilapban megjelent cikkel kapcsolatban. Ők egy mondhatni web2es és Offline2es „alkalmazás”, nem tudom, mi sülhet ki belőle, de szerintem ígéretes, ha jól csinálják.

Félre ne érts, sem az MLM-el, sem a TV klubokkal, nincs bajom, ha tisztességesek, csak nem igazán használják ki azt a potenciált, amit pozícionálással proaktívmarketinggel lehetne.

És ez még nem minden, olyan területek is meghódításra várnak mint amiről Te írtál a legutóbbi posztodban, remekül ráéreztél a arra hogy milyen lehetőség van mondjuk, a prémium termék, exkluzív szolgáltatás. A sznob és antisznobság, de gondolj bele amikor körbe ment a neten a könyv Tescos dolgokról, mondjuk egy Tesco blog, mire lenne képes, jól kezelve?

„A bizalom megnyeréséhez releváns tartalomra van szükség, olyasmire, ami a célcsoport számára értéket képvisel.” – Írod! És ez a telitalálat!

Ahogy olvasom a: karma.blog.hu/2008/04/01/az_uj_kommunikacio_negy_aranyszabalya
Belyegyzésed, Te pontosan tudod miről beszélek, vagy olyan képességed van amiről nem is tudsz, hisz pontosan ráérzel a kulcskérdésekre. Tán még benned sem kristályosodott ki.

Erről beszélek pl.:

„Számos példát lehetne még sorolni. Itthon nincs igazi luxusblog, pedig sokan szeretnek olvasni elérhetetlen dolgokról. Mikor indít a Jaguar vagy a Rolex magyar luxusblogot?Vagy még jobbat tudok! Indítson mondjuk a Volkswagen, méghozzá a Phaeton limuzinjával díszítve! A Phaeton nem luxusautó, aki egy kicsit jobban áll, az megengedheti magának. Ha viszont a Phaeton Luxusblogon a VW a Gucci, a Calvin Klein és a Nespresso társaságában villog, a fogyasztó fejében máris magasabbra pozícionálta magát. És ez nem csak a Phaeton, hanem a Passat eladásokon is meglátszik majd.”
Olvasd tovább: karma.blog.hu/2008/04/01/az_uj_kommunikacio_negy_aranyszabalya

És ez sem minden, egy brainstormingot megérne!

Provkátor

proaktiv · http://proaktiv.blog.hu/ 2008.04.03. 00:59:13

Egyetlen nagyon fontos gondolat ami kimaradt:

Ez pedig az ajánlói közösségek online/offline konverziója:

Miről is beszélek?

Kezdjük ott ahol minden kiváló marketing ötlet kezdődik, gondolj saját magadra!

Valamit venni akarsz, elég egyedi és/vagy drága. speciális, rákeresel a Google-n, találsz leírást árakat, azon oldalról melyeket legjobban hozz a kereső, vagy mert az adott területen épp ott van a kereső találati listáján ahol, vagy mert pénze volt SEO-ra, vagy épp AdSense-re.
Aztán rákeresel egy két témábavágó fórumra, tegyük fel, hogy nem egy generált fórum, mert sok ilyen van!

A fórumon olvasottak közül alapvetően, melyik típusú vélemény van rád nagyobb hatással?
A NEGATÍV vagy POZITÍV?!

Rám pl inkább a negatív. – Gondolom rád is.

Tehát néhány ilyen lehet el is ijeszt. – Ugye előfordulhat?!

Legyünk empatikusak, tételezzük fel, hogy ezek valódi, jó szándékú és igaz vélemények, de olyan emberektől, akik nem a nekik való terméket vették meg. Lehet, nem kaptak elegendő, vagy nem valós információt kaptak.

Egy gondolattal az MLM-re utalnék, ismersz olyan embereket, akik egy adott MLM cégnél valóban megy a biznisz nekik, másoknak ugyanazon cégről csak rosszat mondanak.

Tehát hol az igazság? – Konzekvencia:

1. Az emberek kevés vagy rossz infók alapján beugranak, vásárolnak nem nekik való dolgot.
2. Online többnyire a negatív vélemény tűnik a valódinak!

Nos ITT jön az ajánlások ereje, ITT potenciális lehetőség!
Hogy ezt Te hogyan tudod a saját területeden alkalmazni, nos itt az a TITOK, az a lehetőség mellyel piacvezető lehetsz a szakterületeden.

Kezdj el már most azon gondolkodni, hogyan tudod online-közösséged offline erővé konvertálni.

Provokátor
süti beállítások módosítása